Ilmoittautuminen päättyi 3.3.2017 klo 08:28

Haluatko tiedon, jos kurssi järjestetään uudestaan?
Sähköposti
Psykologinen konsultaatio kouluyhteisössä
Tiivistelmä Psykologisen tapauskonsultaation perusteita. Miten koulupsykologi luo konsultoivan suhteen opettajiin? Tietoa, keskustelua ja kollegiaalista harjoittelua oppilas- ja opiskelijahuollon psykologien täydennyskoulutuksen toisessa jaksossa.
Paikka ja aika 21.03.2017 (ti) 09:30-17:00, Krog Madame
22.03.2017 (ke) 08:30-16:00, Krog Madame
Ohjelma Psychological case consultation for school psychologists

Opetuskieli on englanti.
Ohjelma sisältää luentoa, keskustelua ja harjoittelua.
Ryhmätyöskentelyä on vetämässä koulupsykologien työryhmän jäsenet.

Ti 21.3.2017

9.30 ilmoittautuminen, aamukahvi/-tee ja sämpylä
10.00–12.00 Introduction to psychological case consultation
• What is consultation?
• Corner stones of psychological case consultation
• Consultation and other psychological work processes in school
12.00–13.00 lounas
13.00–14.00 Where to go from where you are?
• How to get teachers interested in asking for consultation instead of asking for investigations and tests?
13.30–15.00 To develop a consultant-consultee relation to teachers
15.00–15.30 kahvi
15.30 Tools and processes in consultation
17.00 End

Ke 22.3.2017

8.30–10.00 Tools and processes in consultation
10.00–10.30 Developing an interview guide for the first consultation session
10.30–11.30 The first session
11.30–12.30 lounas
12.30–14.00 Second and following sessions
14.00–14.30 kahvi
14.30 Dynamics of consultation
16.00 End
Hinta 245,16 € + ALV 24% = 304,00 €
  • Sisältää kahvitarjoilun
  • Sisältää lounaan
Palautetta tästä kurssista
Koulutus vastasi ennakko-odotuksiani Tähdet
Koulutus oli hyvin toteutettu Tähdet
Sisältö hyödynnättevissä työssäni Tähdet
  • “Kokonaisuus. Koulutus tarjosi koko ajalta erittäin päteviä, hyviä ja tärkeitä työkaluja arkityöhön, joiden avulla kykenen muokkaamaan työtäni kouluilla parempaan suuntaan.” -Nimetön
  • “ajatukseni konsultaation tärkeydestä ja vaikuttavuudesta vahvistui ja sain vihjeitä sen käytännön toteutukseen” -Nimetön
  • “ymmärrys konsultaatioprosessista lisääntyi” -Nimetön
  • “Paljon uutta tietoa ja ajateltavaa” -Nimetön
  • “Koulutuksen keskeinen anti oli se, että konsultoinnilla voidaan jakaa psykologin osaamista. Konsultointi on toimiva ja tehokas työskentelymuoto.” -Nimetön
  • “Konsultaatioprosessia lähestyttiin sekä konkreettisten toimenpiteiden että taustateorioiden kannalta. Koulutus vakuutti ja antoi perusteita työtavan valintaan sekä valmiudet lähteä toteuttamaan konsultaatiota käytännössä.” -Kaisa Voho
  • “Konkreettisia välineitä konsultaatioon sai mielestäni riittävästi ja kouluttaja kyllä tunsi asiansa ja tiesi mistä puhuu. Hän oli luonut esityksensä mielenkiintoiseksi ja pienet juttelutuokiot olivat mukavia ja jaksottivat luento-osuuksia mukavasti. ” -Nimetön
Lisätietoja Järj. yhteistyössä Psykologiliiton koulupsykologien työryhmän kanssa.

Kouluttajasta
Ingrid Hylander on erikoistunut kliiniseen ja pedagogiseen psykologiaan. Hän on työskennellyt psykologina sekä koulussa että varhaiskasvatuksessa. Hylander on kouluttanut Linköpingin ja Tukholman yliopistojen opettajia ja psykologeja. Tällä hetkellä hän työskentelee Karoliinisessa Instituutissa tutkijana. Hylander on kirjoittanut oppilashuollosta, psykologisesta konsultaatiosta sekä eri ammattiryhmien yhteistyöstä.

Hylander on kirjoittanut luvun "Opettajien psykologinen konsultaatio" s. 298 - 320 kirjaan Psyykkinen hyvinvointi ja oppiminen (toim. Annarilla Ahtola, PS-kustannus v. 2016)

Tässä 4-minuuttisessa videossa Hylander esittää ajatuksiaan aiheesta
Elevhälsa i retorik och praktik
Kenelle
  • psykologi
Kouluttajat
Ingrid Hylander
Ingrid Hylander
FT (psykologia), kasvatustieteen dos.
Tiedustelut Sähköpostilla koulutus@hogrefe.fi tai soita 040 456 0598 tai 040 541 9220.
Katso myös nämä kurssit

Ilmoittautuminen päättyi 3.3.2017 klo 08:28

Haluatko tiedon, jos kurssi järjestetään uudestaan?
Sähköposti